Recondiționare baterii hibrid

Recondiționare Baterii Hybrid Ni-MH pentru: Peugeot, Citroen , DS , Toyota , Lexus , Porsche, Honda , Volkswagen

Modele auto la care se pot reconditiona bateriile hibrid :

- Peugeot 508 , Peugeot 508 RXH , Peugeot 3008 , Citroen DS5 .
 - Porsche Cayenne 1 Ni-Mh , Porsche Cayenne 2 .
- Toyota Prius , Toyota RAV4 , Toyota Auris , Toyota Corola , Toyota Yaris .
- Honda Civic .
- Lexus RX450h , Lexus RX400h , Lexus NX 300h , Lexus NX 350h .
- Volkswagen Touareg

                                          

   Numarul de kilometri și vârsta bateriei vor influenta negativ capacitatea de încărcare a baterie de tracțiune .

      Când bateria începe să piardă din capacitatea de încărcare avem două variante de a rezolva problema :
1. Înlocuirea elemenților bateriei cu unii noi (ceea ce este foarte scump !)
2. Recondiționarea elemenților .
 

            Cum ne dăm seama că bateria nu se mai încarcă normal ?

  Durata de viață medie este de 8 ani sau 160000 km . Totuși , unele baterii (cum ar fi de la Toyota sau Peugeot ) au o viață mai lungă și pot ajunge la 10 ani sau 240000 km .
  Dar o dată cu vârsta și kilometrii orice baterie începe să piardă , treptat , capacitatea de înmagazinare și , evident , de redare a energiei electrice . Pierderea medie din capacitatea de încarcare este de 2% pe an .
  Cateva semne că bateria a pierdut din capacitatea de încarcare : 
   – Scăderea distanței parcurse în mod electric 
   – Încarcare haotica sau nu menține încărcarea
   – Motorul termic merge mai mult decât ar trebui 
   – Variația turației motorului termic
   – În ultimul stadiu apare mesaj de eroare în bord .
   Semnele scăderii capacității de încărcare pot fi diferite , funcție de producătorul mașinii .

           Ce este recondiționarea bateriei ?

  Primul pas este eliminarea elemenților prea slabi . Această selecție se face in două etape : prima etapă este cea de măsurare a rezistenței lor interne (Impedanța) . Rezistența internă influențează randamentul fiecărui element , de aceea cu cât rezistența este mai mică cu atat randamentul poate fi mai mare .
În cazul elemenților de la Peugeot, Citroen, Volkswagen Touareg si Porche Cayenne , cu tensiunea nominală de 4,8V , impedanța ideală este intre 3,7 miliohm și 4,0 miliohm . Pot fi recondiționați până la maxim 5,0-5,2 miliohmi . Peste această valoare nu rezistă la procesul de recondiționare . 
În cazul elemenților  de Toyota-Lexus , cu tensiunea nominală de 7,2V impedanța optimă este de 6,0 miliohmi . Pot fi recondiționați până la maxim 8,0 miliohmi .
În cazul elemenților de pe modelele Lexus RX , cu tensiunea nominală de 9,6V , impedanța optimă este de 8,0 miliohmi și pot fi recondiționați cei cu valori de maxim 10,5 miliohmi .
Etapa a doua de selecție are loc după primul ciclu de recondiționare, ciclu care poate dura între 8 și 11 ore . În funcție de tipul de element pot fi 2, 3 sau 4 cicluri de recondiționare .
Cu cât este mai mică impedanța elemenților cu atat vor avea o viata mai lungă .
Recondiționarea elemenților constă în două procese ce au loc în interiorul lor :
1 . Decristalizarea electrolitului – în timp se formeaza cristale în electrolit , ceea ce impidică circulația electronilor ;
2. Refacerea electrozilor  . Ambele procese duc la restabilirea , într-o masură mai mare sau mai mică , a capacității de redare a energiei electrice în sistem.
 Recondiționarea elemenților necesită echipament specific , profesional , timp și cunoștințe  pentru rezultate optime .
 Astfel , elemenții sunt descărcați profund , la o valoare  minimă  , proces care are loc doar pe mașinile de recondiționat și NU are loc niciodată in timpul funcționării lor normale . Apoi programele specifice incarcă și echilibrează elemenții , procese ce se repetă de cateva ori până la restabilirea capacității pierdute , astfel vor putea fi folosiți din nou . 
 Prin ciclurile repetate de Descărcare , încarcare  , Echilibrare a elemenților bateriei se produce decristalizarea electrolitului ceea ce conduce la restabilirea , in mare masură  , a capacitații de incărcare , și mai important , capacitatea de descarcare .
Nu toți elemenții vor reuși să revină la parametrii normali de folosire ! Astfel , cei ce nu vor ajunge la parametrii inițiali vor trebui sa fie inlocuiți .
La finalul procesului de recondiționare , pachetul de elemenți este pus la echilibrat pentru un start bun în funcționare .
Trebuie să luați în considerare următorul lucru : Un rezultat bun este dat doar de recondiționarea completă a bateriei și NU doar una parțialaă , adică doar a elemenților slabi !

           Cât durează recondiționarea ?

  În funcție de tipul elemenților și de starea de degradare a lor recondiționarea completă poate dura de la 14 ore la 26 ore . 
  Ce durată de viață va mai avea dupa Recondiționare ?
   Recondiționarea bateriei duce la extinderea duratei de viată cu 20000 km pana la 100000 km , în funcție de capacitatea finală, de impedanța de după recondiționare  și de tipul de elemenți folosiți . Ca timp se poate prelungi durata de funcționare cu 1 până la 5 ani .

          Toți elemeneții pot fi recondiționați ?

 NU ! Unii elemenți nu se pot reconditiona . Exista un punct critic în degradarea lor dincolo de care nu se mai pot recondiționa .
Scroll to Top